آموزش فرآیند کاویفرآیند کاویکلیات فرآیند کاوی

بررسی یک مثال از Petri Nets در کسب و کار – قسمت دوم

در مطلب قبلی در مورد مدلسازی فرایند با کمک Petri Nets صحبت کردیم. در این مطلب قصدا داریم موضوع رو ادامه بدیم. در واقع قصد داریم از روی مدل سازی یک کسب و کار در  Petri Nets فرایند های اون کسب و کار رو بتونیم شناسایی کنیم.

پیش از مطالعه نیاز است تا با یک سری مفاهیم آشنا باشید تا در ادامه مطلب با ابهام رو برو نشید، برای این منظور می توانید مطالب زیر را در صورت نیاز مطالعه کنید.

petri nets

قصد داریم مثال قبلی (این مطلب) رو ادامه بدیم (تصویر بالا). توی مطلب قبلی تا اینجا رسیدیم که

محل های علامت گذاری شده

[C1,C2]

انتقال های فعال نیز عبارتند از

[examine thoroughly , examine casually , check ticket]

خوب طبق قانون شلیک روی انتقال فعال examine thoroughly باعث می شود که توکن از ورودی خود بردارد و آن را روی خروجی قرار دهد و در نتیجه محل های علامت گذاری شده به صورت زیر میشه

[C2,C3]

 در این حالت انتقال های فعال examine thoroughly و  examine casually و غیر فعال میشن ولی هنوز انتقال check ticket فعال است چونکه در ورودی آن توکن وجود دارد با ادامه این روال (تعیین انتقال های فعال و قانون شلیک) می توانیم فرایند های کسب و کار رو از توی Petri Nets استخراج کنیم.

 

یک نکته مهم که در مورد شکل بالا وجود دارد این است که در گراف مربوط به Petri Nets حلقه وجود دارد و این امر باعث می شود که فرایند کامل (از نقطه شروع تا پایان) بینهایت است، به عبارت دیگر ممکن است بی نهایت فرایند از این کسب و کار را لیست نمود. عامل ایجاد حلقه در شکل بالا انتقال f یا reinitiate request است.

در مطلب بعدی نکات تکمیلی را در مورد Petri Nets و نکاتی که می توان از آن استخراج نمود بیان خواهیم کرد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن