داده کاویداده کاوی برای مدیران

تحلیل کسب و کار با کمک ممیزی داده

ما در مطالب قبلی چند نمونه از گزارش حاصل از ممیزی داده ها را با جزییات ارائه دادیم. پیش از ادامه مطلب، یک نگاه اجمالی به این گزارشات می تواند در رفع ابهام مطلب زیر کمک کند

یکی از مزیت های این گزارشات حاصل از ممیزی داده آن است که، تحلیلگران با کمک این گزارشات می توانند مشخص کنند که کدام یک از داده های می تواند در تحلیل های کسب و کار مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر اطلاعات  کلیدی در تحلیل کسب و کار کدام یک هستند. هدف تعیین اطلاعات کلیدی آن است که اطلاعات مهم در سطح مناسبی تهیه گردد، تا هر فعالیتی که بر اساس آنها انجام می گیرد بتواند در تولید خروجی مناسب به تحلیل گران ارائه دهد.
همانطور که بیان شد اطلاعات باید در سطح مناسب تهیه و تدوین گردد، این سطح معمولا (در اکثر مواقع) مشتری است.  به عبارت دیگر اطلاعات در سطح مشتری تهیه می گردد. تعیین داده در سطح مناسب یک کلیدواژه در ممیزی داده است، در ادامه برای روشن تر شدن موضوع، چندتا مثال رو بیان میکنیم.

مثال اول: فرض کنید شما مسئول تعداد زیادی فروشگاه زنجیره ای هستید، در این صورت بهترین سطح نمایش داده بر اساس فروشگاه ها بهترین سطح نمایش داده می باشد. این به این معنا است که برای ارائه گزارشات فروش، خرید، شکایات و … بر اساس هر یک فروشگاه می تواند بهترین دید را نسبت به وضعیت موجود کسب و کار را برای شما ارائه دهد.

مثال دوم: فرض کنید شما در یک شرکت بیمه اتومبیل کار می کنید، نمایش داده بر اساس نوع اتومبیل بهترین سطح نمایش داده می باشد. این به این معنا است که برای تعیین قیمت بیمه، نوع ماشین بهترین شاخصه می باشد و همچنین گزارشاتی که بر اساس نوع مدل ماشین می باشند می توانند در تحلیل کسب و کار بسیار مفید باشند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن