الگوریتم رقابت استعماریالگوریتم های تکاملیهوش مصنوعی

جمعیت اولیه مسئله کوله پشتی در الگوریتم رقابت استعماری

ما در مطلب قبلی در مورد جمعیت اولیه در الگوریتم رقابت استعماری صحبت کردیم. قول دادیم نمونه های رو برای درک بهتر اون ارائه بدیم. در این مطلب قصد داریم به جمعیت اولیه در مسئله کوله پشتی رو بررسی کنیم.

از آنجایی که جمعیت در الگوریتم رقابت استعماری به معنای کشور است، پس ما باید یک سری کشور رو تولید کنیم. یک نگاه کوچیک به تعریف کشور می ندازیم. هر کشور (جواب مسئله) دارای چندین ویژگی اجتماعی-سیاسی است، و مجموعه این ویژگی ها قدرت آن کشور را مشخص میکند. در دنیایی واقعی این ویژگی ها عبارتند از فرهنگ، زبان، ساختار اقتصادي و …. در شکل زیر یک کشور نمایش داده شده است. (برای اطلاعات بیشتر می تونید این مطلب رو مطالعه کنید)

جمعیت اولیه

توی شکل زیر یک نمونه مسئله کوله پشتی نمایش داده شده است. دراین مسئله ما ۵ تا شی داریم که وزن و ارزش اونها توی شکل مشخص شده و اندازه کوله پشتی هم ۱۵ کیلو هستش (برای آشنایی با این مسئله به این صفحه مراجعه کنید)

جمعیت اولیه

فرض کنید اشیاء رو به صورت زیر مرتب کردیم
شی ۱-    شی ۱۲ کیلویی
شی ۲-    شی ۲ کیلویی
شی ۳-    شی ۱ کیلویی (با ارزش ۱ دلار)
شی ۴-    شی ۴ کیلویی
شی ۵-    شی ۱ کیلویی (با ارزش ۲ دلار)

کشور در اینجا میشه یکی از جواب های مسئله ما و هر یک از ویژگی های اون میشه اینکه آیا یک شی انتخاب بشود یا خیر. به عنوان نمونه کشور زیر رو در نظر بگیرید

جمعیت اولیه

کشور بالا یعنی چی: یعنی ما شی دوم و سوم و چهارم رو انتخاب کردیم و بقیه رو انتخاب نکردیم.  (به عبارت دیگر، کشور Country1 ، ویژگی دوم، سوم و چهارم را دارد ولی ویژگی اول و سوم را ندارد). تا اینجا ما یک کشور داریم. اگر این فرایند رو به تعداد بار دلخواه انجام دهیم، یک جمعیت از کشورهای اولیه خواهیم داشت. بر اساس مطلب قبلی جمعیت اولیه میشه

جمعیت اولیه

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن