معرفی معیارهای شناسایی الگوهای رفتاری کاربران در شبکه اجتماعی

قبل از اینکه بخواهیم، وارد بحث جدید بشویم یک نگاهی بندازیم ببنیم که تا کجا اومدیم

همانطور که قبلا بیان کردیم می تونیم شبکه های اجتماعی را از دیدگاه ها و معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار بدیم. این معیارها رو می تونیم در قالب پاسخ به سوال زیر نیز بیان کنیم

  1. چگونه می توانیم افراد تأثیر گذار در شبکه اجتماعی را مشخص کنیم؟
  2. چه الگوهای رفتاری دوستی در بین افراد وجود دارد؟ (تحلیل رفتار کاربران )
  3. کاربران like-minded چه کسانی هستند و چگونه می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ مفهوم like-minded در شبکه های اجتماعی به معنای افرادی است که دارای رفتارهای یکسانی هستند. به عبارت دیگر افرادی که شبیه یکدیگر هستند

ما توی مطالب قبلی در نحوه تعیین افراد تاثیر گذار در شبکه اجتماعی صحبت کردیم (پاسخ سوال اول). همانطور که گفتیم می تونیم افراد مهم رو توی شبکه اجتماعی بر اساس دو دیدگاه تعیین کنیم. 1- تعیین افراد مهم 2- تعیین گروه های مهم

مهمترین معیارهای تعیین افراد مهم عبارت بودند از

مهمترین معیارهای تعیین گروه های مهم عبارت بودند از

در ادامه قصد داریم در مورد رفتار کاربران و الگوهای رفتاری اونا در شبکه اجتماعی صحبت کنیم (پاسخ سوال شماره 2). همانند قبل معیارهای متعددی برای بررسی رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی معرفی میشه که ما در معیار انتقال پذیری (Transitivity) و تقابل (Reciprocity) را در شبکه های اجتماعی رو قصد داریم بهش بپردازیم.

ما در این مطلب قصد داشتیم، یک نگاه اجمالی بندازیم به مسیری که تا حالا اومدیم و نیز مسیری که قراره در ادامه دنبال کنیم را نیز یک بررسی کنیم. منتظر مطالب بعدی ما باشید.

کانال تلگرامی MrMining.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *