بلاگ

ماراتون استارتاپی بهداشت و سلامت تربت حیدریه

۲۶ و ۲۷ آذر ماه ماراتون استارتاپی با محوریت “بهداشت و سلامت در بستر IT ” در شهر تربت حیدریه برگزارشد، که افتخار داشتم به عنوان مربی (mentor) در رویداد حضور داشت باشم. توی این رویداد ۱۳ تا تیم شرکت داشتند که اکثرشون دانشجویان رشته های پزشکی (پرستاری، مامایی ، روانشناسی و …) بودن.

دو نکته مهم از دید من توی این ماراتون استارتاپی عبارت بود از:

  • پایداری کسب و کار: یکی از مهمترین شاخصه های کسب و کار بحث تداوم اونه، که تقریبا ۱۳ تیم شرکت کننده در این رویداد بهش توجه نداشتن و از مهمترین نقاط ضعف اونها بود. معمولا اکثر تیم های که برای بار اول در رویدادهای استارت آپی شرکت میکنن با این مشکل مواجه هستند. مهمترین عامل این ضعف از اونجا ناشی میشه که تیم ها با ایده های “محصول محور” در رویدادها شرکت میکنند و تمرکز اصلی اونها رو تولید و فروش یک محصول است. به همین خاطر سعی داشتم علاوه بر راهنمایی های تخصصی حوزه  IT ، اعضای تیم رو با چالش “پایداری کسب و کار” درگیر کنم.
  • پروژه های و استارت آپ های بین رشته ای همیشه برای من جالب بوده. مهمترین ویژگی این رویداد هم تاکید بر روی استارت آپ های، حوزه سلامت و بهداشت در بستر IT بود. برای خود من که تجربه چند پروژه بین رشته ای موفق رو داشتم، شرکت در این رویداد، یک فرصت مناسب برای آشنایی با چالش های حوزه سلامت و بهداشت بود که استفاده از تکنولوژی های حوزه IT  می تونست به رفع اونها کمک کنه. برگزاری این گونه رویدادها می تونه به تعامل بیشتر بین دانشجویان، محققین و اساتید رشته های مختلف دانشگاهی منجر بشه. اتفاقی که می تونه نتایج فوق‌العاده رو به همراه داشته باشه.

تیم های برنده رویداد

تیم اول : specialist ، برنامه اندرویدی سنجش بینایی و شنوایی افراد

تیم دوم : لوله ی رابط تراکئوستومی (کاملا تخصصی بود، ما که چیزی نفهمیدم)

تیم سوم مشترک : ۱- پهباد کمک رسان و ۲- هوا به به “دستگاه فیلتر هوای همراه”

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن