تعیین گروه های مهم در شبکه های اجتماعی – معیار مرکزیت Betweenness Centrality

در مطلب قبلی بیان کردیم، معیارهای که ما تا کنون در مورد افراد مشهور در شبکه های اجتماعی معرفی کردیم، بر اساس مفهوم یک فرد بوده است. ما یک سری معیار دیگه هم داریم که بر اساس یک گروه کار میکنند (گروه یعنی جمعی از افراد مشهور در شبکه های اجتماعی )

در مطلب قبلی معیار مرکزیت Group Degree Centrality را برای پیدا کردن گروه های مهم در شبکه های اجتماعی بررسی کردیم. در این مطلب دو معیار دیگر را بررسی میکنیم.

Group Betweenness Centrality: ما قبلا معیار Betweenness Centrality را  برای پیدا کردن افراد مشهور در شبکه های اجتماعی معرفی کردیم. Group Betweenness Centrality را می توان در واقع نسخه Betweenness Centrality برای پیدا کردن گروه های مهم در شبکه های اجتماعی دانست. (پیش از مطالعه ادامه، نیاز است نگاهی گذرا به این مطلب داشته باشید تا ابهامی برای شما به وجود نیاید)
برای تعیین مهمترین گروه ها بر اساس این معیار، ما ابتدا میاییم و کوتاه ترین مسیر بین همه گره های شبکه اجتماعی رو محاسبه میکنم. (برای هر دو گره موجود، کوتاه ترین مسیر رو تعیین میکنم). گروه های مهم گروهای میشن که اعضای آن بیشترین بار در کوتاهترین مسیرها ظاهر شده باشه. به عبارت دیگر هر چه اعضای یک گروه در کوتاهترین مسیر بین سایر گروه ها وجود داشته باشند آن گروه مهمتر است.

Group Closeness Centrality: ما قبلا معیار Closeness Centrality را  پیدا کردن افراد مشهور در شبکه های اجتماعی معرفی کردیم. Group Closeness Centrality را می توان در واقع نسخه Closeness Centrality برای پیدا کردن گروه های مهم در شبکه های اجتماعی دانست. (پیش از مطالعه ادامه، نیاز است نگاهی گذرا به این مطلب داشته باشید تا ابهامی برای شما به وجود نیاید)
برای تعیین مهمترین گروه ها بر اساس این معیار، ما ابتدا میاییم و کوتاه ترین مسیر بین همه گره های شبکه اجتماعی رو محاسبه میکنم. بر اساس معیار مرکزیت Closeness، گروه های مشهور شبکه اجتماعی گروه های هستند که کوتاه ترین مسیر اعضای آن گروه به سایر افراد (افرادی که در گروه نیستند)، از متوسط کوتاهترین مسیر در شبکه اجتماعی،  کمتر باشد.

کانال تلگرامی MrMining.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *